• Etusivu >
  • Tien sivusta >
  • Myös Autotie koeajoi Kehäradan - sekä Volvo V60 plug-in -hybridin
ARTIKKELI (23.7.2015)

Myös Autotie koeajoi Kehäradan - sekä Volvo V60 plug-in -hybridin

Jaa sivu

Avainsanat: ekovolvojoukkoliikennekoeajov60junapistokehybridi

Teksti: Topi Ranta

 


Hesari kävi tekemässä oman koeajonsa, mutta me emme voineet vastustaa kiusausta ajaa junan kanssa kilpaa uusimman hybrid-tekniikan Volvolla

Toimistojen sulkeuduttua Helsingin kantakaupungilla ja työntekijöiden lähdettyä kotimatkalle Autotien Eero ja Topi ovat aloittamaisillaan kilpailua nopeammasta matkasta Helsinki-Vantaan lentoasemalle. Eero hyppää viereiseltä Helsingin päärautatieasemalta junan kyytiin ja Topia odottaa parkkihallissa puolestaan uusi Volvo V60 plug-in –hybridmalli.

Yhä ympäristöystävällisempää autoilua

Volvo valikoitui koeajoautoksi, sillä halusimme vertailla päästöttömänä ajavaa junaa luonnollisesti mahdollisimman alhaisen kulutuksen autoon. Eikä Volvon suoritusta voi moittia; parhaimmillaan akun ollessa vielä hyvässä latingissa hieman päälle kolmen litran kulutus oli V60:n tavallisia lukemia. Hybrid-asennossa dieselkone alkoi tulla mukaan vasta nopeissa kiihdytyksissä, mutta valittavana olisi ollut myös täyssähkö- sekä dieselasetukset.

Junalla lentoasemalle                    

Vantaan historian suurin investointi Kehärata avautui käyttöön heinäkuun alussa ja Lentoaseman juna-asema tästä viikkoa myöhemmin. Ensimmäistä kertaa Suomessa on nyt junayhteys lentokentälle. Aivan valmis yhteys ei kuitenkaan vielä ole, sillä juna-asemalta joutuu kiertämään terminaaleille useiden liukuportaiden ja pienen kävelymatkan kautta.

Lentoasemalle junia menee kahta kautta, ja parhaimmillaan matka-ajaksi junassa tulee 27 minuuttia. Voiko sillä ajalla voittaa yksityisauton? 

Tilaa Autotien uutiset sähköpostiisi!

Katso uusimmat vaihtoautomme


Keskustelu

Kirjoita kommentti

Tämä on tietoturvatarkistus. Mikä seuraavista on lemmikkieläin?

Katso suosituimmat vaihtoautomme juuri nyt!